طراحی سایت شرکتی با کنترل پنل اختصاصی تحویل فوری - 250 هزار تومان اطلاعات بیشتر

تاثیر متاتگ بر سئو

تاثیر متاتگ بر سئو

تاثیر متاتگ بر سئو,متاتگ Discription,متاتگ Keywords,متاتگ Language,متاتگ Refresh,Redirect301

تاثیر متاتگ بر سئو

در مقالات پیشین راجع به تاثیر لینک دهی و  مواردی که بر افزایش رتبه سایت تاثیر دارند صحبت کردیم. هم اکنون تصمیم به ذکر متا تگ ها و تاثیرشان بر سئو داریم. متاتگ ها به اندازه موارد پیشین موثر نیستند اما بی تاثیر هم نمی باشند. اهمیت متاتگ ها برای Bingو Yahoo بیشتر از Googleاست. مهم ترین متاتگ ها Discription و Keyword است. هنگام طراحی سایت ارزان باید متاتگ ها را در بخش Headسایت قرار داد.

متاتگ Discription

برای توضیحات سایت خود از این متاتگ استفاده نمایید. مزیت متاتگ توضیحات این است که در نتایج گوگل پایین نام سایت نمایش داده می شود.

<meta name="description" content="متن مورد نظر"/>

متاتگ Keywords

در این بخش حداکثر 10 تا 20 کلمه کلیدی تعریف کنید اما از کلماتی که در صفحه نیستند به هیچ وجه استفاده ننمایید چون باعث افت سئو می شود.

<meta name="keywords" content="کلمه کلیدی اول، کلمه کلیدی دوم، کلمه کلیدی سوم"/>

متاتگ Language

<meta name="language" content="Spanish">

در نسخه های جدید از این کد استفاده می شود:

<html lang="en">

چنانچه سایت شما چند زبانه است زبان سایت خود را مشخص نمایید البته خود موتورهای جستجو الگوریتم هایی جهت تشخیص زبان دارند اما تعیین این متاتگ هم تاثیرگذار است.

متاتگ Refresh

اگر سایت خود را به  دامنه جدیدی انتقال داده اید از این متاتگ به طور موقت جهت هدایت کاربر به مسیر جدید استفاده نمایید ولی اگر به مدت طولانی این کار را انجام دهید به ضرر شماست. در هر صورت استفاده از Redirect 301بهتر است.

<meta http-equiv="refresh" content="0;URL='http://thetudors.example.com'"/>

منظور از Redirect301 چیست؟

اگر شما آدرس صفحه ای را که گوگل ایندکس کرده و در نتایج خود نشان می دهد تغییر دهید هر بار که بازدید کننده از طریق نتایج گوگل وارد این صفحه شود با ارور 404روبرو می شود و پس از مدتی گوگل، شما را از نتایج حذف می کند برای جلوگیری از این اتفاق شما باید از ریدایرکت 301 استفاده نمایید که هر زمان کاربر روی لینک کلیک کرد به آدرس جدید هدایت شده و با ارور مواجه نشود. ریدایرکت 301 میتواند به صورت دائمی استفاده گردد.

البته قابل به ذکر است که گوگل در بازه های زمانی مختلف قوانین خود را تغییر می دهد به طور مثال حداکثر کاراکترهای استفاده شده در متاتگ ها و همچنین با ورود ورژن های جدید HTMLطریقه تعیین متاتگ ها قابل تغییر می باشد که نمونه آن را در مورد تعیین زبان سایت مشاهده کردیم پس بسته به زمان طراحی سایت خود، حتما این تغییرات را در لحاظ نمایید.

اگر سوالی در رابطه با این مطلب دارید می توانید از طریق فرم زیر ارسال کنید
  • ایمیل شما به هیچ عنوان در سایت نمایش داده نمی شود
  • کامنت شما بعد از تایید مدیر سایت نمایش داده می شود