دامنه ها، urlها و وب مستری چه تاثیری بر روی سئو دارد؟

+989352589150

دامنه ها، urlها و وب مستری چه تاثیری بر روی سئو دارد؟

دامنه,وب مستر,آدرس صفحات,URL,سئو,افزایش رتبه در گوگل,افزایش سئو

دامنه ها، urlها و وب مستری چه تاثیری بر روی سئو دارد؟

URL های غنی از کلمات کلیدی و نام فایل ها:

سعی کنید در آدرس صفحات خود از کلمات کلیدی مهم و نام فایل ها استفاده نمایید این مورد فاکتور مهمی مخصوصا برای یاهو و بینگ می باشد.

دسترسی به سایت:

لینکهای خراب که هنگام نمایش، کاربر را با ارور 404 مواجه میکنند و یا صفحاتی که جهت نمایش نیاز به رمز عبور دارند و موارد مشابهی که باعث عدم نمایش صفحه می شوند موجب می شوند که سایت به راحتی ایندکس نشود.

نقشه سایت:

یکی از مواردی که خیلی مورد پسند گوگل می باشد یک نقشه سایت کامل است و فرقی هم نمیکند فرمت این نقشه htmlباشد و یا فرمت خاص دیگری.

سایز سایت:

گوگل سایت های بزرگ را می پسندد اما سایت های بزرگ اصولا کاربر پسند نیستند و کاربر برای مسیر یابی دچار سردرگمی می شود به همین جهت اگر تعداد صفحات زیاد شود مثلا 1000 صفحه در سایت، گوگل شما را جریمه خواهد کرد بنابراین سعی کنید سایت بزرگ و پر محتوا در عین حال کاربر پسند با کاربری آسان داشته باشید.

سن سایت:

به طور عامیانه میتوان گفت سایت مسن احترام بیشتری دارد هرچه سایت قدیمی تر باشد از نظر گوگل قابل اعتماد تر نسبت به سایت های تازه آپلود شده ای می باشد که ممکن است به زودی ناپدید شوند.

موضوع سایت:

موضوع سایت بسیار مهم است و رتبه بندی صفحات سایت بر اساس آن موضوع ارزیابی می شود.

محل فایل در سایت:

مکان فایل مهم است فایل هایی که در ریشه سایت و یا در نزدیکی ریشه قرار دارند با ارزش تر از فایل هایی هستند که در سطوح پایین تر قرار می گیرند. پس فایل های مهم را در پوشه اصلی سایت و یا سطوح نزدیک آن آپلود نمایید.

دامنه:

داشتن یک دامنه جداگانه بهتر از زیر دامنه است به طور مثال داشتن دامنه ba.comبهتر از دامنه ba.blogpost.com است.

دامنه های سطح بالا( (TLDs)

منظور از TLD همان پسوند دامنه است پسوند ها نسبت بهم برتری دارند مثلا پسوند .comبهتر از پسوند .Info, .bizو ... است. در واقع محبوبترین TLD حساب می شود.
فاصله کلمات در URLها: وقتی از کلمات بهم پیوسته در آدرس صفحات استفاده می کنید قسمت هایی که space قرار می گیرد را با علامت "-" (dash) جدا کنید به عنوان مثال: فاصله های بین کلمه طراحی سایت ارزان را به شکل زیر نمایش دهید. طراحی-سایت-ارزان

طول URL

آدرس صفحات و آدرس دامنه اصلی سایت نباید خیلی طولانی باشد وگرنه اسپم شناخته می شود تعداد سه تا چهار کلمه برای دامنه اصلی و 6-7 کلمه برای صفحات جانبی قابل قبول است.

Adwords

Adwords تاثیری بر روی سئو ندارد اما ترافیک بیشتری را به سایت شما می آورد.

خرابی هاستینگ:

سعی کنید از میزبانی وب مشهور استفاده نمایید چون اگر هاستینگ باعث شود که سایت شما در بیشتر مواقع در دسترس نباشد به ضرر شما تمام می شود.

URLهای داینامیک:

گوگل urlهای استاتیک را بیشتر می پسندد هرچند URLهای داینامیک زیادی وجود دارند، همچنین اگر urlهای داینامیک خیلی طولانی باشند مثلا 100 کاراکتر این یک امتیاز منفی محسوب می شود و اصلا خوب نیست.

Session IDs(شناسه جلسه):

این مورد حتی بدتر از URLهای پویا می باشد برای اطلاعاتی که می خواهید توسط گوگل نمایش داده شود به هیچ عنوان از شناسه جلسه استفاده ننمایید.

ممنوعیت در robots.txt

چنانچه بخش قابل توجهی از سایت از ایندکس گذاری توسط گوگل ممنوع شود تاثیر خود را بر روی صفحاتی هم که اجازه ایندکس شدن دارند خواهد گذاشت به این معنی که اگر شما مشخص کنید که بیشتر صفحات سایت توسط گوگل ایندکس نشود گوگل هم کمتر به سایت های noindex سر می زند بنابراین صفحاتی هم که قابلیت ایندکس شدن دارند خیلی مورد توجه قرار نمیگیرند.

ریدایرکت 301 و 302:

زمانی که شما ادرس صفحاتی را که گوگل ایندکس کرده تغییر می دهید باید از روش های ریدایرکت استفاده نمایید و کاربر را به آدرس جدید هدایت کنید تا کاربر با کلیک بر روی صفحه ایندکس شده با ارور مواجه نشود در غیر اینصورت پس از مدتی گوگل صفحه شما را از نتایج حذف میکند حال اگر این ریدایرکت به درستی انجام نشود به ضرر شماست و گاهی اوقات هم این ریدایرکت ها به عنوان کلاه سیاه شناخته می شوند پس سعی کنید در صورت اجبار این کار را انجام دهید.
اگر سوالی در رابطه با این مطلب دارید می توانید از طریق فرم زیر ارسال کنید
  • ایمیل شما به هیچ عنوان در سایت نمایش داده نمی شود
  • شماره تماس اختیاری است می توانید آن را وارد نکنید
  • کامنت شما بعد از تایید مدیر سایت نمایش داده می شود