طراحی سایت شرکتی با کنترل پنل اختصاصی تحویل فوری - 350 هزار تومان اطلاعات بیشتر

آموزش استفاده از گوگل ترندز برای بهینه سازی سایت

آموزش استفاده از گوگل ترندز برای بهینه سازی سایت

گوگل ترندز,گوگل,ابزار گوگل,کلمات کلیدی,جستجوی وب,آموزش کار با گوگل ترندز, طراحی سایت

آموزش استفاده از گوگل ترندز برای بهینه سازی سایت

آموزش کار با گوگل ترندز (Google Trends)

زمانی که در حال جستجو در گوگل ترند هستید، شما می توانید چهار متغیر یا پارامتر را برای جستجوی خود تنظیم کنید (موارد پیش فرض به صورت بولد نشان داده شده است)

آموزش کار با گوگل ترندز

Web Search (جستجوی وب): جستجوی تصویر در گوگل (Google Image) - جستجوی اخبار (Google News) - جستجوی محصول (Google Shopping) - جستجو در یوتیوب
گزینه Worldwide (به صورت جهانی): شما می توانید یک کشور را به صورت دلخواه انتخاب کنید (ایران هم جزو این کشورها دسته بندی شده است).
2004 تا امروز - 7 روز گذشته - 30 روز اخیر - 90 روز اخیر - 12 ماه اخیر - انتخاب یک سال مشخص یا انتخاب یک بازه زمانی مشخص
همه طبقه بندی ها: هنر و سرگرمی - اتومبیل و وسایل نقلیه - زیبایی و تناسب اندام - کتاب و ادبیات - تجارت و صنعت - رایانه و الکترونیک - مالی - غذا و نوشیدنی - بازی ها و ...

  شما می توانید تا 5 عبارت جستجو را در یک زمان با هم مقایسه کنید. در ضمن شما می توانید عبارت ها را در یک گروه جا داده و 5 گروه را نیز با هم مقایسه کنید. هر گروه می تواند تا 25 عبارت را در خود جای دهد.


نمودار گوگل ترندز

 

گوگل همچنین جستجوهای به روز (Hot Searches) و نمودارهای برتر (Top Charts) را در گوگل ترندز به نمایش می گذارد. در این شرایط برترین جستجوهای انجام شده در آن روز و نیز محبوب ترین جستجوها بر اساس طبقه بندی در اختیار افراد قرار می گیرد. در اختیار داشتن همه این اطلاعات و داده ها بسیار عالی است اما باید بدانید چه کاری می توانید با اطلاعات به دست آمده انجام دهید. 

 جستجوی کلمات کلیدی در گوگل ترندز

از آنجایی که گوگل ترند تعداد جستجوهای واقعی را در اختیار کاربر قرار نمی دهد و تنها به میزان محبوبیت عبارات بین 0 تا 100 نمره می دهد. شما زمانی می توانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید که به همراه آن از دیگر ابزار گوگل یعنی Keyword Planner هم استفاده کنید. گوگل ترند سطح مرتبطی از تمایل افراد در یک دوره خاص نسبت به یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص را نشان خواهد داد. 

فرض کنید شما صاحب یک شرکت طراحی سایت هستید. می خواهید بدانید که در چه بازه ای تمایل به طراحی سایت بیشتر می شود؟ کاربران چه کلماتی را جستجو می کنند؟ یا چه کلمه کلیدی می تواند کاربران و مشتریان بیشتری را به سمت شما روانه کند؟ در مثال زیر ما دو کلمه کلیدی طراحی سایت و طراحی وب سایت را با یکدیگر مقایسه کردیم.

مقایسه در گوگل ترندز

خب، ما این پارامترهای مورد نظر را برای کشور ایران و زمان جستجو را از سال 2004 تا امروز تنظیم کردیم. با استفاده از این پارامترها می توان متوجه شد که ایرانی ها در اواخر هر سال بیشتر از دیگر مواقع سال این عبارات را جستجو می کنند. همچنین، این گزینه نشان می دهد که کاربران ایرانی، کلمه کلیدی طراحی سایت را بیشتر از طراحی وب سایت جستجو می کنند. با استفاده از این اطلاعات می توانیم در زمان درست کمپین های تبلیغاتی خود را راه اندازی کنیم و بهینه سازی وب سایت خود را برای چه زمانی آماده کنیم.

منبع:طراحی سایت ارزان

هدف گیری جغرافیایی


گوگل ترند می تواند داده های مرتبط با جستجو را بر اساس هر ناحیه تقسیم بندی می کند.

جدولRelated Queries 

این جدول نشان می دهد افرادی که عبارت طراحی سایت را جستجو کرده اند، چه عبارت های دیگری را نیز جستجو کرده اند. این عبارت ها معمولاً مرتبط با کلمه کلیدی انتخابی شما هستند. تصویر زیر را مشاهده کنید:

Related Queries 

شما می توانید این جدول کوئری را بر دو اساس Rising و Top دسته بندی کنید. دسته بندی جدول بر اساس Rising به این معنی است که می خواهید کوئری هایی که با رشد جستجو مواجه شده اند را مشاهده کنید. همچنین اگر گزینه Top را انتخاب کنید، می توانید محبوبترین کوئری های مرتبط را به ترتیب جستجو مشاهده نمایید.

 نمایش این دو نوع دسته بندی با یکدیگر متفاوت است. در دسته بندی Top، میزان محبوبیت بر اساس نمره بین 0 تا 100 نمایش داده می شود. اما در دسته بندی Rising تنها شاهد میزان درصد رشد محبوبیت عبارت کلیدی هستیم. همچنین، ممکن است شما با عبارت Breakout روبرو شوید. وقتی برای کوئری خاصی از این کلمه استفاده می شود به این معنی است که میزان محبوبیت این کلمه بیش از 5000% رشد داشته است.

موضوعات پرطرفدار برای محتوای تعاملی

یکی از پرکاربردترین جنبه های گوگل ترندز که البته ایران تحریم است و نمی توانیم از این امکان بهره ببریم، ایجاد دسترسی به اطلاعات بلادرنگ مربوط به جستجوها است. تکنولوژی های بازاریابی و سئوی موجود در بازار بسیار زیاد هستند اما هیچ یک از این فناوری ها نمی توانند اطلاعاتی را فراهم کنند که به اندازه اطلاعات ارائه شده از دیتابیس خود گوگل معتبر باشد.

می توان مستقیما از طریق صفحه اصلی گوگل ترندز به این اطلاعات دست پیدا کرد.

با کلیک کردن روی هر یک از این نتایج، لیستی از مقالات برجسته به همراه موضوعات محبوب مورد جستجو و مقالات منتشر شده در 24 ساعت گذشته نمایان می شود:

امکان تحلیل بیشتر این نتایج بر حسب شهر یا ایالت، کوئری ها و موضوعات مرتبط وجود دارد.

این اطلاعات منبع ارزشمندی برای همه افرادی است که محتوای تعاملی برای وبسایت ها و شبکه های اجتماعی تولید می کنند.

 

اگر سوالی در رابطه با این مطلب دارید می توانید از طریق فرم زیر ارسال کنید
  • ایمیل شما به هیچ عنوان در سایت نمایش داده نمی شود
  • کامنت شما بعد از تایید مدیر سایت نمایش داده می شود