طراحی سایت شرکتی با کنترل پنل اختصاصی تحویل فوری - 350 هزار تومان اطلاعات بیشتر

معنای Position , click , Impression و CTR در گوگل وبمستر (سرچ کنسول) چیست؟

معنای Position , click , Impression و CTR در گوگل وبمستر (سرچ کنسول) چیست؟

طراحی سایت ارزان,سئو سایت,طراحی سایت,گوگل وب مستر ,position,impression,ctr

معنای Position , click , Impression و CTR در گوگل وبمستر (سرچ کنسول) چیست؟

اگر از طریق نرم افزارهای آمار نظیر گوگل وبمستر تولز Google Webmaster Tools یا همان گوگل سرچ کنسول Google Search Console نسبت به سئو و بهبود سئو سایت خود اقدام کرده باشید با اصلاحاتی مانندclick,impression ,CTR و Position برخورد کرده اید.در این مقاله معنای این کلمات و روش درست استفاده از هر یک از این اطلاعات برای شما توضیح داده خواهد شد.

CTR چیست؟


CTR که مخفف clickthrough rate می باشد به معنای درصد تعداد کلیک های وب سایت در تعداد نمایش وب سایت شما در نتیجه های جستجو می باشد. هر چه این درصد بالاتر باشد به معنای آن است که وب سایت موفقیت بیشتری در جذب بازدید کننده از موتورهای جستجو دارد که CTR معمولا به دو صورت کلی بر اساس کل کلمات و به صورت جزئی بر اساس کلمه کلیدی مورد نظر شما ارائه می گردد. برای آنکه CTR بالاتری داشته باشید می بایست عنوان مناسبی را برای صفحات سایت خود انتخاب نمایید تا باعث کلیک بیشتر بر روی لینک شما گردد.یک کلیک زمانی اتفاق می افتد که کاربر بر روی یک لینک اشاره کند و به آن صفحه منتقل شود. در این صورت برای وب سایت یک کلیک منظور می شود. البته اعتبار برند شما و آدرس سایت شما نیز در بالا بودن این عدد موثر می باشد و هر چه برند قوی تر و معتبر تری داشته باشید کاربران بیشتری بر روی لینک شما کلیک می نمایند و در نتیجه درصد تعداد کلیک به تعداد نمایش یا همان CTR بالا خواهد رفت.

از فرمول زیر می توانید درصد کارامدی وب سایت سایت خود از نظر سئو را اندازه گیری کنید.

CRT

Impression چیست؟


Impression به تعداد نمایش وب سایت شما در موتورهای جستجو گفته می شود که این آمار نیز معمولا به صورت کلی یعنی برای کل سایت و به صورت جزئی که بر اساس هر کلمه کلیدی ارائه می گردد. در گوگل وبمستر تولز می توانید آمار نمایش وب سایت خود را برای تک تک کلمات کلیدی مشاهده نمایید. Impression بالای وب سایت وابسته به تعداد جستجوی کاربران و جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو می باشد. به عنوان مثال در صورتی که سایت برای کلمه کلیدی صفحه اول باشد Impression سایت تعداد کامل جستجوی های انجام گرفته کلمه کلیدی می باشد و در صورتی که سایت صفحات دوم وب سایت Impression سایت تعداد کاربرانی از موتور جستجو را نمایش می دهد که وارد صفحه دوم وب سایت شده اند.

لینک Url زمانی یک Impression محسوب می شود که در صفحه نتایج جستجو ظاهر شود چه آن لینک اسکرول شود و به چشم کاربر بیاید و چه نیاید. به عنوان مثال اگر کاربری کلمه "سئو سایت " را در گوگل سرچ کند و وب سایت طراحی سایت ارزان در صفحه اول نتایج ظاهر شود برای سایت یک Impression منظور می شود حتی اگر کاربر به پایین صفحه اسکرول نکند.

Impression چه مزیتی دارد؟

اگر بخواهیم استراتژی تولید محتوای خود را تدوین کنیم می توانیم از کلماتی استفاده کنیم که دارای بیشترین جستجو و یا همان Impression هستند و وقت و هزینه خود را بر کلماتی که جستجوی پایین و یا Impression پایین هستند تلف نکنیم. در این صورت می توانیم ترافیک سایت خود را افزایش دهیم و مخاطبان بیشتری جذب کنیم.

آموزش گوگل وب مستر تولز

با کلیک بر روی باکس Impression خط قرمز به نمودار اضافه می شود همان Impression سایت را نمایش می دهد. حال اگر کاربری صفحه 10 گوگل را باز می کند و سایت شما در آن صفحه قرار دشته باشد به impression سایت شما یکی اضافه می شود.
همچنین به وسیله فیلتر های Queries, Pages, Countries, Devices, Search Type, Dates می توانید نمودار مورد نظر خود را بر اساس کلماتی که بیشترین آمار بازدید در سایت شما داشته اند، صفحاتی که بیشترین آمار بازدید را داشته است و به همین شکل بیشترین بازدید از کشورها، دستگاه ها، نوع جستجو (وب، تصویر، فیلم)، و بازه زمانی خاص را بررسی کنید.

Position در صفحه نتایج جستجو چیست؟

پازیشین یا position در وبمسترتولز به معنی موقعیت کلمه کلیدی در نتایج جستجو (SERP) سایت شماست .

ستون Position ، نشان می دهد که سایت شما چند وقت یک بار در مکانی خاص از لیست نتایج جستجوی گوگل ظاهر شده است؛ برای مثال اگر موقعیت ۱ تعداد ۳۶ نمایش دارد، این بدین معناست که در ۳۶ جستجوی مربوط به آن query خاص، سایت شما در بهترین مکان لیست قرار داشته است.

نکات مهمی که باید درباره فیلد position در وبمستر تولز بدانید :

1-فیلد پازیشین یکی از مهمترین فیلد ها برای آنالیز کلمات کلیدی در نتایج جستجوی سایت است.
2-فیلد پازیشین و سایر فیلد ها در قسمت search analytics بصورت پیشفرض روی ۳۰ روز گذشته تنظیم شده است که میتوانید برای دقت عمل بیشتر در آنالیز کلمات کلیدی ، زمان آن را ۱ هفته یا کمتر کنید.

Position

یک سئو کار با بررسی CTR , Impression مربوط به وب سایت و همچنین رتبه وب سایت و تعداد کلیک ها می تواند درک بهتری از بهینه سازی وب سایت داشته باشد و تصمیمات بهتری برای بالا بردن رتبه وب سایت بگیرد.

اگر سوالی در رابطه با این مطلب دارید می توانید از طریق فرم زیر ارسال کنید
  • ایمیل شما به هیچ عنوان در سایت نمایش داده نمی شود
  • کامنت شما بعد از تایید مدیر سایت نمایش داده می شود