
دامنه ها، urlها و وب مستری چه تاثیری بر روی سئو دارد؟
URL های غنی از کلمات کلیدی و نام فایل ها:
سعی کنید در آدرس صفحات خود از کلمات کلیدی مهم و نام فایل ها استفاده نمایید این مورد فاکتور مهمی مخصوصا برای یاهو و بینگ می باشد.دسترسی به سایت:
لینکهای خراب که هنگام نمایش، کاربر را با ارور 404 مواجه میکنند و یا صفحاتی که جهت نمایش نیاز به رمز عبور دارند و موارد مشابهی که باعث عدم نمایش صفحه می شوند موجب می شوند که سایت به راحتی ایندکس نشود.نقشه سایت:
یکی از مواردی که خیلی مورد پسند گوگل می باشد یک نقشه سایت کامل است و فرقی هم نمیکند فرمت این نقشه htmlباشد و یا فرمت خاص دیگری.سایز سایت:
گوگل سایت های بزرگ را می پسندد اما سایت های بزرگ اصولا کاربر پسند نیستند و کاربر برای مسیر یابی دچار سردرگمی می شود به همین جهت اگر تعداد صفحات زیاد شود مثلا 1000 صفحه در سایت، گوگل شما را جریمه خواهد کرد بنابراین سعی کنید سایت بزرگ و پر محتوا در عین حال کاربر پسند با کاربری آسان داشته باشید.سن سایت:
به طور عامیانه میتوان گفت سایت مسن احترام بیشتری دارد هرچه سایت قدیمی تر باشد از نظر گوگل قابل اعتماد تر نسبت به سایت های تازه آپلود شده ای می باشد که ممکن است به زودی ناپدید شوند.موضوع سایت:
موضوع سایت بسیار مهم است و رتبه بندی صفحات سایت بر اساس آن موضوع ارزیابی می شود.محل فایل در سایت:
مکان فایل مهم است فایل هایی که در ریشه سایت و یا در نزدیکی ریشه قرار دارند با ارزش تر از فایل هایی هستند که در سطوح پایین تر قرار می گیرند. پس فایل های مهم را در پوشه اصلی سایت و یا سطوح نزدیک آن آپلود نمایید.دامنه:
داشتن یک دامنه جداگانه بهتر از زیر دامنه است به طور مثال داشتن دامنه ba.comبهتر از دامنه ba.blogpost.com است.دامنه های سطح بالا( (TLDs)
منظور از TLD همان پسوند دامنه است پسوند ها نسبت بهم برتری دارند مثلا پسوند .comبهتر از پسوند .Info, .bizو ... است. در واقع محبوبترین TLD حساب می شود.فاصله کلمات در URLها: وقتی از کلمات بهم پیوسته در آدرس صفحات استفاده می کنید قسمت هایی که space قرار می گیرد را با علامت "-" (dash) جدا کنید به عنوان مثال: فاصله های بین کلمه طراحی سایت ارزان را به شکل زیر نمایش دهید. طراحی-سایت-ارزان