سئو محلی چیست؟

سئو محلی چیست؟ | local seo چیست؟ | آموزش سئو محلی | لوکال سئو

آموزش سئو محلی,آموزش local seo,sm,سئو محلی چیست,local seo چیست

سئو محلی چیست؟

سئو محلی چیست؟

طی مقاله ای از گوگل گفته شدهدرباره سئو محلی: بیش از 52 درصد از کاربران برای دریافت مکان های نزدیک خود سرچ می کنند پس سئو محلی در نتایج گوگل تاثیر دارد. سئو  محلی بیشتر برای سایت های دارای کسب و کار است اهمیت دارد، بنابراین صاحبان کسب و کار در اینترنت برای دریافت رتبه بالا در صفحه نتایج گوگل  حتما قانون و مواردی را رعایت کنند تا در رقابت تنگاتنگ امروزه پیروز باشند که کار دشواری نیست اما کمی زمان بر است. گوگل از طریق ip   کاربران و یا از طریق آنتن های وای فای  به محل زندگی آن ها پی می برد اما سایت های کاری برای رسیدن به سئو محلی نیاز به ثبت آن دارند. گوگل برای نظارت بر نحوه عملکرد سئو محلی، از جمله جی پی اس کاربر و شرکت های مربوطه از الگوریتم کبوتر کمک می گیرد. به موارد زیر دقت کنید.

تاثیر سئو محلی دررتبه سایت

تاثیر سئو محلی در رتبه سایت 

اگر سایت شما در کل رتبه خوبی از گوگل دریافت نکرده، شما می توانید ابتدا در سئو محلی پیشرفت کنید و رتبه دریافت کنید سپس هنگامی گوگل بر سایت شما نظارت می کند و متوجه خوب و کاربردی بودن سایت شما می شود، آن زمان  یک بار دیگر سایت شما را چک میکند و دوباره در رتبه بندی تجدید نظر می کند. در اصل لوکال سئو برای بهبود رتبه سایت کاری در گوگل است.

اهمیت ثبت شرکت در google my business که ما غیر ممکن است

گزینه ثبت مکان در google my business امری ضروری است اما نه برای ما. ثبت مکان شرکت در خود گوگل اهمیت به سزایی دارد اما متاسفانه کل منطقه ایران از این ویژگی گوگل تحریم هستند حتی با استفاده از  vpn یا فیلتر شکن نمی شود از این گزینه استفاده کرد زیرا توسط خود گوگل و امریکا تحریم شده است حتی با تغییر آی پی هم نمیتوان استفاده کرد زیرا اصلا لوکیشن ایران را در گزینه های انتخاب کشور ندارد

Google map

 پس راه دیگر استفاده از google map است. به طور کلی گوگل مپ به عنوان یک برنامه جدا از سرچ گوگل است پس ثبت مکان در گوگل مپ در نتایج گوگل تاثیری ندارد و فقط زمانی که کاربر در گوگل مپ به عنوان مثال به دنبال شرکت "طراحی سایت در کرج" است می گردد دربرنامه گوگل مپ  دیده می شود، اما به هر حال در اعتبار کسب و کارتان در حوزه آنلاین و اینترنتی افزایش می دهد که در سئو سایت اصلی تاثیر می گذارد.

Google+

 همچنین استفاده از گوگل پلاس هم به اعتبار شما کمک بسزایی می کند هنگامی که شما در گوگل پلاس عکس شرکت خود را قرار می دهید این عکس ها در نتایج گوگل به صورت اسلاید به نمایش گذاشته می شود.پس بهتر است از عکس های با کیفیت بالا و همچنین جذاب استفاده کنید. این کار مورد رضایت گوگل است زیرا گوگل شفاف سازی را دوست دارد و هنگامی که شما آدرس و شماره و همچنین عکس و لوکیشن شرکت خود را قرار می دهید این بدین معناست که شما یک شرکت واقعی هستید و تمام اطلاعات لازم برای کاربر را قرار داده اید.

قانون هایی در سئو محلی

قانون هایی که در سئو محلی باید رعایت شود

  • حتما نام، آدرس و همچنین تلفن شرکت را در قسمت فودر سایت درج کنید که برای گوگل بسیار اهمیت دارد. نگران نباشید گوگل با استفاده از الگوریتم کبوتر متوجه درج این اطلاعات می شود.
  • در هنگام درج تلفن، حتما کد شهر را وارد کنید
  • این نکته را حتما در نظر داشته باشید که در هر صفحه ای که در سایت وجود دارد ادرس خود را قرار دهید
  • تمام ادرس هایی که در سایت قرار داده اید با عینا شبیه هم باشند و هیچ اشتباهی در هنگام نوشتن وجود نداشته باشد.
  • استفاده از سایت های دایرکتوری: سایت های دایرکتوری ( سا یت های با اعتبار زیاد که اجازه می دهند در سایتشان لینک سایت خودمان را قرار بدهیم مانند:


www.hasht.com
www.blogz.ir
www.dahio.com
www.linkeman.com
www.iraninternetindex.com/
www.tigersware.com/dir/
www.linkdirectory.ir

 

  • محتوایی را بنویسید که کاربران از رضایت زیاد برای سایت کامنت بگذارند. این کار باعث میشود کسانی که صرفا برای نظارت بر سایتتان کلیک می کنند به کامنت های زیر توجه کنند و در نهایت این اعتبار سایت شماست که بالاست.
  • از کلمات کلیدی مربوط به سایت خود استفاده کنید. از اضافه گویی در کلمات کلیدی بپرهیزید. در گذشته شرکت هایی بودند که مناطق مختلف سایت خود را سئو می کردند. مثلا بعضی از سایت های مربوط به طراحی سایت که در تهران فعالیت داشتند از  کلمات طراحی سایت در تهران، طراحی سایت در قزوین، طراحی سایت در کرج خود را بهینه می کردند اما پس از مدتی با اضافه شدن الگوریتم موش کور دیگر کلمات کلیدی مبنای انتخاب شهر نشد. نتایج سایت هایی بودند که به خود کاربر نزدیک هستند و شاید آن سایت اصلا در کلمه طراحی سایت در کرج بهینه نشده باشد ولی بدلیل این که گوگل تشخیص داده است که به نیاز کاربر نزدیک است نمایش می دهد.  با این حال بهتر است که کلمه شهر خود را بهینه کنید.
  • سرعت سایت خود افزایش دهید. این یکی از المان های مهم در طراحی سایت است که سایت به محض کلیک کردن ظرف کم تر از سه ثانیه فعال شود. پس حجم سایت را رعایت کنید با مواردی مانند کاهش حجم عکس، مدیریت سایت، فایل های css و java  را یکی کنید، از فایل gzip  استفاده شود.
  • استفاده کردن از مکان جغرافیای در کلمات کلیدی مناسب است اما استفاده بیش از حد آن باعث کاهش رتبه سایت می شود.
  • در شبکه های اجتماعی مهم متنند اینستاگرام، فیس بوک صفحه ای مخصوص برای شرکت خود باز کنید. 
  • در سایت خود یه صفحه اختصاصی در باره ما قرار دهید. در این صفحه می توانید تمام خدمات و فعالیت های شرکت خود را بیان کنید

نظرات آنلاین

از کاربران و مشتریان خود بخواهید که نظران خود و پیشنهاد هایشان را درباره کار چه در گوگل  یا در گوگل پلاس شما بیان کنند. منظور ما پر کردن کامنت ها با کلماتی مانند:"سایت خوبی دارید"، "ممنون از سایتتان " نیست بلکه زمانی است مثلا کاربری سئوالی از این دسته برایش پیش می آید: "آیا ادرس شما نزدیک به خیابان هفت تیر است؟" همین کلمه خیابان هفت تیر در سئو محلی شما تاثیر می گذارد و یا کامنت هایی که در کلمات کلیدی وجود دارند.

در نتیجه

در دنیای امروز رقابت در سایت های شرکت ها بسیار زیاد است. پس شما نیاز داردید که سایت خود را از هر نظر بهینه کنید. همانطور که گفتیم مهم ترین دلیل برای گرفتن رتبه برای سایت های شرکتی، مشخصات کامل در بخش سئو محلی داشته باشد. این کار نه تنها باعث اعتماد گوگل به شما می شود بلکه کاربران زمانی که تمام اطلاعات را بدون کم و کاست می بینند بیشتر اعتماد می کنند، طبق گفته اطلاعیه گوگل: 84 درصد مردم وقتی میخواهند خرید و یا از خدماتی استفاده کنند به سراغ گوگل می آیند تا اطالعات کافی را پیدا کنند. این یعنی گوگل به یک بازار بزرگ انلاین تبدیل شده که اگر در آن رتبه کسب کنید بیشترین بهره برداری را خواهید کرد.

اگر سوالی در رابطه با این مطلب دارید می توانید از طریق فرم زیر ارسال کنید
  • ایمیل شما به هیچ عنوان در سایت نمایش داده نمی شود
  • کامنت شما بعد از تایید مدیر سایت نمایش داده می شود