الگوریتم پاندا چیست و چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟

الگوریتم پاندا

<p>تمرکز الگوریتم پاندای گوگل روی محتواهای مفید و با ارزش برای کاربر است. تا قبل از روی کار آمدن این الگوریتم، کاربران از نتایج جستجو و بالا آمدن محتواهای کوتاه و تکراری یا بی کیفیت شکایت داشتند، به همین دلیل با طراحی پاندا تمرکز سئوکاران روی کیفیت محتواها بیشتر شد و رفته رفته شاهد رتبه گرفتن سایت&zwnj;ها و محتواهای معتبر و مفید بودیم.</p>

پلن سایت
پلن سایت

گوگل همواره در فواصل زمانی گوناگون الگوریتم‌هایی را با هدف هرچه راحت‌تر شدن جستجوی کاربران طراحی می‌کند. یکی از مهمترین الگوریتم‌های گوگل که با روی کار آمدن آن تحول زیادی در رتبه بندی سایت‌ها و رضایت کاربران ایجاد شد، الگوریتم پاندای گوگل بود. الگوریتم پاندا با هدف حذف محتواهای کوتاه و بی کیفیت طراحی شد. اما طرز کار و جریمه این الگوریتم چگونه است و چه وظایفی دارد؟ ویژگی‌های آن چیست؟ در ادامه به بررسی کامل این موارد می‌پردازیم.

الگوریتم پاندا چیست؟

تمرکز الگوریتم پاندای گوگل روی محتواهای مفید و با ارزش برای کاربر است. تا قبل از روی کار آمدن این الگوریتم، کاربران از نتایج جستجو و بالا آمدن محتواهای کوتاه و تکراری یا بی کیفیت شکایت داشتند، به همین دلیل با طراحی پاندا تمرکز سئوکاران روی کیفیت محتواها بیشتر شد و رفته رفته شاهد رتبه گرفتن سایت‌ها و محتواهای معتبر و مفید بودیم. از این رو امروزه کاربران با یک سرچ ساده به راحتی به محتوای مورد نظر خود و هر آنچه که برای کسب اطلاعات به آن نیاز دارند، دسترسی دارند. 

الگوریتم پاندای گوگل

وظایف الگوریتم پاندا و هدف از طراحی آن چه بود؟

  1. الگوریتم پاندا صفحاتی از سایت را که محتواهای بی ارزش و بی کیفیت با فاقد مطالب صحیح و علمی هستند، شناسایی می‌کند و به رتبه‌های پایین گوگل می‌برد. به طور مثال اگر یک سایت پزشکی به نوشتن مطالب کوتاه پزشکی بپردازد و از منبع اطلاعات خود اسمی نبرد ممکن است از نظر الگوریتم پاندای گوگل محتوای بی ارزش شناخته شود.
  2. الگوریتم پاندا روی محتواهای تکراری نیز حساس است و محتواهایی که از سایت‌های دیگر کپی شده باشد و تکراری باشد، تشخیص می‌دهد. شناسایی دقیق این الگوریتم به گونه‌ای است که محتواهایی که حتی کمی تغییر یافته باشند را نیز تشخیص می‌دهد. 
  3. از بین بردن روش مزرعه محتوا یکی دیگر از اهداف و وظایف الگوریتم پاندا بود. مزرعه محتوا روشی بود که صاحبان سایت‌ها به تعداد بالا محتواهای بی ارزش منتشر می‌کردند و در آن‌ها لینک‌ سازی‌های اسپم ایجاد می‌کردند. بی شک زمانی که تعداد محتواهای سایت خیلی بالا باشد، احتمال بی کیفیت بودن آن‌ها هم بیشتر است. با طراحی پاندا بازار کار این دسته از صاحبان وب سایت‌ها هم کساد شد و مجبور شدند برای رتبه گرفتن سایت خود محتواهای با کیفیت و مفید و منحصر به فرد منتشر کنند.
  4. در صورتی که صفحات سایت شما پر از تبلیغات آزاردهنده باشد و کاربر عکس العمل مثبتی به آن‌ها نشان ندهد و حواس او پرت شود، در نظر گوگل پاندا محتوایی بی کیفیت تلقی و در نتیجه پنالتی می‌شود. 

وظایف الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندای گوگل چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟

نحوه کار الگوریتم پاندا را برررسی کردیم. برای بهینه سازی سایت بر اساس فاکتورهای این الگوریتم و کنار آمدن با آن، باید به سراغ نوشتن و انتشار محتواهای جذاب و کاربرپسند باشید. بنابراین اگر می‌خواهید سایت شما رتبه خوبی بگیرد، باید حواستان به حساسیت‌های الگوریتم پاندا باشد و از نوشتن محتواهای بی کیفیت و تکراری با هدف فریب دادن گوگل اجتناب کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال درباره سئو سایت مطابق با فاکتورهای الگوریتم پاندا و طراحی سایت در کرج با شماره درج شده در سایت شرکت پلن سایت تماس بگیرید.

جریمه و رفع جریمه الگوریتم پاندا چگونه است؟

یکی از نشانه‌های جریمه شدن سایت شما توسط گوگل پاندا، افت ناگهانی رتبه سایت و کاهش بازدید آن است. اگر دلیل منطقی مانند داشتن رقبای سرسخت پیدا نکردید، احتمال دارد توسط پاندا جریمه شده باشید. برای رفع جریمه آن باید به ویرایش محتوا بپردازید و کیفیت و مطالب مفید آن را افزایش دهید و تلاش کنید محتوایی یونیک و منحصر به فرد بنویسید.

 

امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...