سئو به بخشهای مختلفی از سایت مربوط میشود. یکی از بخشهای بسیار مهم سایت، صفحه دسته بندیهاست که سئو آن اهمیت زیادی دارد و در صورت بهینه سازی حرفه ای باعث بالا رفتن رتبه سایت و در نتیجه افزایش ترافیک میشود. با سئو صفحات دسته بندی سایت فروشگاهی میتوانید کاربران را مستقیم به صفحات مورد نظر هدایت کنید. گاهی کاربران قصد خرید ندارد و تنها میخواهند اجناس مختلف را مشاهده و با هم مقایسه کنند. در این مقاله میخواهیم سئو صفحات دسته بندی را به صورت حرفه ای و به طور ساده به شما آموزش دهیم.
صفحه دسته بندی چیست؟
صفحه اصلی محصولات، خدمات و مقالات را صفحه دسته بندی مینامند. هدف از ایجاد این صفحات ایجاد تعامل سازنده با کاربر میباشد. در صفحات دسته بندی موارد مشابه در یک صفحه قرار میگیرند. به این ترتیب مخاطبان سایت به راحتی به هر چه که در سایت بخواهند به راحتی دسترسی پیدا میکنند و در صفحات مختلف سایت به دنبال مورد مد نظر خود نمیگردند.
سئو صفحات دسته بندی چیست؟
سئو صفحه دسته بندی به معنای بهینه سازی آنها برای موتورهای جستجو میباشد. سئو صفحات دسته بندی باید به گونه ای باشد که هر صفحه محتوای مستقل و با ارزشی داشته باشد. محتواهای تکراری هم جایگاهی نزد موتورهای جستجو ندارند و هم کاربران را دلزده میکنند و برای مخاطب سایتی بی ارزش جلوه میکند.
انواع صفحات دسته بندی
صفحه دسته بندی اصلی: این صفحه مربوط به کل دسته بندی محصولات یا خدمات میباشد. کاربر میتواند در این صفحه دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب کند.
صفحه دسته بندی محصولات: این صفحه به یک دسته خاص مربوط میشود.
اهمیت سئو صفحات دسته بندی
صفحات دسته بندی به خصوص در سایتهای فروشگاهی به نوعی لندینگ پیج به حساب می آیند. به همین دلیل سئو این صفحات از اصلی ترین اقداماتی است که باید صورت بگیرد. در واقع سئو این صفحه هم موجب رتبه گرفتن و بالا رفتن ارزش سایت میشود و هم کار کاربر را برای پیدا کردن مطلب مورد نظر خود راحتتر میکند.
چگونه صفحات دسته بندی را سئو کنیم؟
محتواهای مفید تولید و منتشر کنید
از نوشتن محتواهای طولانی و بی ارزش خودداری کنید. به طور مثال اگر محصول شما ساعت مچی میباشد، به جای تاریخچه ساعت، به ویژگیهای محصول مورد نظر و قابلیتهای آن و همچنین ارزش برند آن اشاره کنید. خود را جای مخاطب قرار دهید. اگر شما جای او بودید، چه سوالاتی ذهنتان را درگیر میکرد؟ به چه اطلاعاتی نیاز داشتید؟ یادتان باشد که گوگل باری رتبه بندی و ارزش گذاری صفحات به محتوا نیاز دارد تا به وسیله آن ارزش سایت و خدمات شما را بشناسد.
از لینکسازی های داخلی کمک بگیرید
لینکسازی به سه صورت میتواند انجام شود:
1) صفحات دسته بندی را در منوی سایت در صفحه اصلی قرار دهید و به آنها لینک بدهید.
2) میتوانید از یک صفحه محصول به صفحه محصولات مرتبط لینک بدهید.
3) میتوانید از یک صفحه محصول به مقاله ای مرتبط لینک بدهید.
از کلمات کلیدی طولانی تر برای صفحات خود استفاده کنید
برای این کار پیشنهاد میشود از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند ابزار keyword tool استفاده کنید. با این کار متوجه خواهید شد که برای هر دسته بندی کاربران معمولا چه کلماتی را جستجو میکنند.
نظرات کاربران سایت را اضافه کنید
برخی افراد علاقه زیادی به خواندن نظرات کاربران دارند و گاهی با خواندن نظرات مثبت ترغیب میشوند از سایت خرید کنند. پس از نظرات مثبت جهت افزایش تعامل کاربران و ترغیب آنها استفاده کنید. وقتی که کاربران برای خواندن نظرات میگذارند موجب کاهش نرخ بانس ریت سایت نیز میشود.
سوالات متداول در صفحات قرار دهید
سوالاتی که ممکن است ذهن کاربر را درگیر کند پیدا کنید و به صورت ساده و خلاصه به آنها پاسخ دهید. سوالات متدوال باعث جذب ترافیک زیادی میشود.
جمع بندی
بهینه سازی صفحات دسته بندی اهمیت زیادی دارد و میتواند جهشی در رتبه و ارزش سایت ایجاد کند. بنابراین صفحات دسته بندی را باید هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران به طریقی که در بالا آموزش داده شد، سئو کنید. اگر خود یک کارشناس سئو نیستید میتوانید این کار را به شرکتهای متخصص بسپارید. شرکت طراحی سایت در کرج شرکتی است که نزدیک به ده سال سابقه در حوزه طراحی انواع وبسایت مانند طراحی سایت در کرج و سئو حرفه ای سایت دارد. تیم حرفه ای پلن سایت آماده مشاوره و خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.