نکات مهم در هنگام طراحی لندینگ پیج

تاریخ ویرایش مطلب 1403/01/25
نکات مهم در هنگام طراحی لندینگ پیج

صفحه فرود یا لندینگ پیج، اولین صفحه ای است که مخاطب آن را باز می‌کند، بنابراین طراحی آن باید به نحوه ای باشد که بازدید کننده های زیادی را به خود جلب کند. در این مقاله، نکاتی که برای طراحی صفحات لندینگ پیج لازم است، توضیح داده شده است. پس اگر خواهان طراحی اصولی لندینگ پیج جذاب هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

صفحه فرود یا لندینگ پیج، اولین صفحه ای است که مخاطب آن را باز می‌کند، بنابراین طراحی آن باید به نحوه ای باشد که بازدید کننده های زیادی را به خود جلب کند. صفحه فرود، بسیار اهمیت دارد زیرا تاثیر تبلیغاتی زیادی روی مخاطب می‌گذارد. به همین جهت، طراحی این صفحه باید به صورت اصولی انجام شود. در این مقاله، نکاتی که برای طراحی صفحات لندینگ پیج لازم است، توضیح داده شده است. پس اگر خواهان طراحی اصولی لندینگ پیج جذاب هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

لندینگ پیج یا صفحه فرود، یک صفحه وب است که برای هدف خاصی طراحی شده است و کاربر را به اقدام مشخصی، مانند ثبت نام یا خرید محصول ترغیب می‌کند. این لندینگ پیج ها شامل محتوای جذاب، تصاویر گرافیکی زیبا، فرم تماس و اجزای دیگر هستند که اعتبار صفحه و قدرت آن را بالا ببرند. لندینگ پیج ها، می‌توانند مخاطب خاص خود را جذب کنند و آن ها را سریعتر به مشتری تبدیل نمایند.

انواع لندینگ پیج چیست؟

صفحه فرود lead generation

این صفحات به محض ورود کاربر به سایت، از آنها می خواهد تا اطلاعات خود را وارد کنند و در قبال آن، وعده هدایایی مانند تخفیف می‌دهد. این صفحات با هدف ارتباط بین کاربر و صاحب کسب و کار ایجاد می‌شود.

صفحه فرود click through

این صفحه برای هدایت کردن کاربر به صفحه دیگر، طراحی می‌شود و برای توضیح یک محصول با جزئیات بیشتر کاربرد دارد.

صفحه فرود عضویت یا Opt-in

این صفحات مانند صفحات دیگر سایت طراحی می‌شود و برای عضویت کاربران به کار می‌رود. کاربران با وارد کردن نام، ایمیل و سایر اطلاعات می‌توانند در این سایت عضو شوند.

اصول طراحی لندینگ پیج چیست؟

اگر با عناصر سازنده لندینگ و اهداف آن آشنا باشید میتوانید صفحه را آسان تر و با کیفیت تر بسازید. چند نکته برای داشتن لندینگ پیج کاربردی، باید رعایت شود که در ادامه آن ها را معرفی کردیم:

محتوا 

باید سلسله مراتب محتوا رعایت شود در مرحله اول محتوا باید مخاطب را جذب کند و طوری باشد که مخاطب به حرفه ای بودن شما در کسب و کارتان مطمئن شود. در مرحله دوم محتوا باید مختصر و مفید باشد و از عنوان قوی و جذاب استفاده شود. همچنین توضیحات کوتاه و واضح در مورد محصول یا خدمات خود و استفاده از تحقیقات موثق و فعالیت های اجتماعی، می‌توانید اعتماد کاربران خود را افزایش دهید. محتوا با درجه اهمیت بیشتر باید در قسمت بالاتر قرار بگیرد تا کاربران زودتر از وجود آن بهره مند شوند و اگر مطالب مهم و اصلی را آخر صفحه نگه دارید ممکن است بازخورد مد نظر را دریافت نکنید.

طراحی بصری 

برای اینکه پیج علاوه بر نظر شما، از نظر مخاطب خوب باشد باید صفحه ای بسازید که مطالب خوانا و ساده توضیح داده باشد. از طراحی بصری جذاب که شامل استفاده از رنگ های جذاب ، عکس ها یا ویدیوهای گرافیکی متناسب با محتوا و  فونت های مناسب است، استفاده کنید و از عناصر حواس پرت کن که مخاطب را از هدف اصلی دور میکند استفاده نکنید. سعی کنید ذهن مخاطب را جذب کنید تا واکنش خوبی دریافت کنید.

کال تو اکشن

منظور از کال تو اکشن گزینه یا عبارتی است که کاربر اقدام خاصی مثل کلیک یا ورود اطلاعات را انجام دهد و باید از رنگ های جذاب یا متضاد و کلمات یا عبارت های پررنگ تر استفاده شود. کال تو اکشن بسیار مفید است اما باید توجه داشته باشیم که نباید تعداد کال تو اکشن ها بالا برود. چون باعث از بین رفتن تمرکز مخاطب و دور شدن او از هدف می شود، یکی در ابتدا و یکی در انتهای صفحه کفایت میکند.

ایده و خلاقیت

باید جذابیت کار را به اوج برسانید تا مخاطب ترغیب و کنجکاو شود که صفحه را تا آخر ببینید. می توانید طرح صفحه خود را سفید و مینیمال نگه دارید. هرچقدر ساده و مرتب باشید کاربر بیشتری جذب می کنید و کمک می‌کنید تا کاربران از شلوغی بیش از حد عناصر بصری و المان ها از هدف و موضوع اصلی دور نشوند. نیاز نیست که تمام صفحه با انواع تبلیغ پر شود، سعی کنید هدف خود را به صورت ساده شرح دهید.

ریسپانسیو بودن 

لندینگ پیج باید به طور کامل روی دستگاه های مختلف مانند موبایل، دسکتاپ، تبلت دارای دیزاین زیبا و بدون بهم ریختگی باشد. امروزه به دلیل استفاده عموم مردم از تلفن همراه بهتر است روی نسخه موبایلی خود به طور حرفه ای کار کنید.

فرم های گرفتن اطلاعات از کاربر

در لندینگ پیج باید روی هدف اصلی تمرکز شود و از قرار دادن لینک های غیر مرتبط یا تبلیغات برای محصولات دیگر خودداری شود. بالاترین نرخ تبدیل پیج ها برای صفحه هایی است که یک لینک مرتبط قرار می‌دهند. می‌توانید برای تحریک کاربران فرم ثبت نام کاربری یا دکمه های تماس مشخص و قابل دسترس قرار دهید تا به صورت سریع و آسان با شما تماس بگیرند یا اقدام مورد نظر را انجام دهند. اما در نظر داشته باشید که سوال و درخواست زیاد از حد از کاربر نتیجه عکسی به همراه دارد و باعث سلب اعتماد کاربر از سایت می‌شود.

 استفاده از سوالات متداول

وارد کردن سوالات متداول و کاربردی در کسب و کار شما باعث می‌شود کاربر جواب سوالات خود را به راحتی پیدا کند و باعث اعتماد بیشتر کاربر می‌شود و او را به مشتری وفاداری برای شما و کسب و کارتان تبدیل می‌کند.

برند سازی 

شما می‌توانید در کنار تمرکز روی هدف اصلی خود مقداری برند سازی کنید. هر برند دارای لوگو، رنگ، فونت و مواردی از این قبیل است که باعث تمایز آن از دیگر رقبا می‌شود. می‌توانید در صفحات فرود خود از ترکیب رنگی و نوع فونت، استفاده کنید تا علاوه بر ایجاد جذابیت محتوایی، برند خود را یونیک و خاص معرفی کنید.

سخن پایانی

تمام مواردی که در بالا گفته شد، به شما برای داشتن لندینگ پیج مناسب کمک می‌کند. همچنین می‌توانید بررسی لندینگ پیج های مختلف به شما کمک می‌کند تا نحوه چیدمان عناصر و محتوای آن را متوجه شوید. در صورتی که سوالاتی در زمینه طراحی وب سایت دارید، می‌توانید از طریق راه های ارتباطی در سایت، باشرکت طراحی سایت پلن سایت تماس بگیرید.

نیاز به مشاوره دارید؟ x

کرج، چهارراه طالقانی

اینستاگرام پلن سایت