هر آنچه در مورد طراحی سایت فروشگاهی B2C باید بدانید!

تاریخ ویرایش مطلب 1403/03/27
هر آنچه در مورد طراحی سایت فروشگاهی B2C باید بدانید!

طراحی سایت B2C یا Business to Consumer یک تجارت میان فروشندگان و مصرف کنندگان می باشد که امروزه به دلیل استقبال بیشتر افراد به خرید اینترنتی، درخواست برای طراحی این نوع وب سایت بسیار افزایش یافته است. طراحی وب سایت B2C در واقع یک فعالیت تجاری محسوب می شود.

طراحی فروشگاه اینترنتی B2C

B2C از رایج‌ترین مدل فروشگاه های اینترنتی بوده که مخفف Business to Customer به معنی ارتباط بین مشتری و شرکت یا کسب و کار می باشد. با استفاده از این روش، خدمات بدون هیچ واسطه‌ای به مشتری ارائه داده می شود و مشتری به صورت مستقیم می تواند از فروشنده کالای مورد نظر  خود را خریداری کند. با استفاده از این نوع مدل کسب و کار و طراحی سایت B2C، فروشندگان از بستر اینترنت برای معرفی و فروش محصولات خود استفاده می‌کنند و می‌توانند محصولات خود را علاوه بر فروشگاه فیزیکی، به‌ صورت آنلاین و بدون واسطه به فروش برسانند.

تفاوت طراحی سایت B2B و B2C چیست؟

شما می توانید سایت خود را به دو صورت B2C و B2B طراحی کنید که البته این دو مدل دارای چهار تفاوت اساسی هستند که شامل موارد زیر می شود:

  • تفاوت در مدل قیمت گذاری
  • متفاوت بودن فرایند خرید
  • تفاوت در فرایند تصمیم گیری خرید
  • تفاوت در المان های مورد نیاز کاربر

خریدار یک وب سایت B2C مردم عادی هستند که برای رفع نیاز خود، اقدام به خرید محصولی از وب سایت شما می کنند در حالی که خریداران سایت های B2B مانند صاحب سایت فروشنده هستند و اصولا کیفیت کالا برایشان دارای اهمیت بیشتری نسبت به شکل ظاهری سایت می باشد. این تفاوت مشتری باعث شده که مدل قیمت گذاری برای هر وب سایت دچار تغییراتی شود. در طراحی سایت B2C با پیاده سازی خلاقیت های گرافیکی و طرح های مختلف می توان کاربر بیشتری جذب کرد.

چه نکاتی را باید طراحی سایت B2C به کار ببریم؟

اولین نکته ای که در زمان راه اندازی سایت B2C باید به آن توجه کنید، تولید محتوا است. کاربرانی که با سایت شما مواجه می شوند، می خواهند با یک محتوای مفید و یا محصولی با کیفیت و توضیحات کامل مواجه شوند. بنابراین تولید محتوای متناسب با الگوریتم های گوگل و در عین حال کاربرپسند می تواند به طور چشمگیری به پیشرفت کار شما کمک کند. محتوای تصویری و ویدیویی نیز برای جذب کاربر می تواند استفاده شود، که بهتر است کاملا مرتبط با کسب و کار شما باشد.

از دیگر نکات مهمی که برای راه اندازی وب سایت B2C باید در نظر داشته باشید، رابط کاربری آسان است. امروزه فروشگاه های اینترنتی بسیاری راه اندازی شده اند که عرصه رقابت را سخت تر کرده اند. بنابراین باید از سیستمی استفاده کرد که باب سلیقه تمام کاربران باشد و همه بتوانند به آسانی از آن استفاده کنند. 

بهتر است سیستمی را برای طراحی سایت B2C انتخاب کنید که دارای قابلیت های ساده مانند سبد خرید راحت باشد یا در حین خرید اطلاعات اضافه از مشتری درخواست نکند. این عمل نه تنها فرایند خرید را پیچیده نمی کند، بلکه مشتری نیز می تواند به راحتی اعتماد کند.

در مورد طراحی سایت b2b هم بخوانید.

امکانات و قابلیت های وب سایت B2C

مجموعه پلن سایت می تواند با توجه به نیاز شما و نوع بیزینس، وجود هر یک از قابلیت های زیر را تغییر دهید:

  • گروه بندی تخصصی محصولات
  • دسته بندی خدمات
  • امکان ثبت نام و ورود به سایت توسط مشتریان
  • افزودن محصولات به سبد خرید
  • صدور فاکتور
  • امکان پرداخت از طریق درگاه اینترنتی
  • امکان مقایسه محصولات
  • اعمال فیلتر بر اساس ویژگی ها و مشخصات محصول

انواع بازاریابی وب سایت B2C

فرآیندی که به منظور بازاریابی برای ارتباط بین کسب و کار و مشتری انجام می شود، با هدف افزایش فروش بوده تا به کسب و کارهای مختلف کمک کند و به صورت تاثیرگذار و متقاعد کننده با مشتریان ارتباط لازم را برقرار نماید. هر یک از موارد زیر قدمی برای بازاریابی در این زمینه است:

  1. فروشندگان مستقیم: یکی از رایج‌ترین روش بازاریابی سایت B2C، فروش محصول به مصرف‌کننده می باشد. به عنوان مثال شرکت‌هایی مثل اپل و مایکروسافت که محصولات خودشان را به فروش می رسانند.
  2. بازاریابی واسطه‌ای: در این روش بازاریابی واسطه‌ها بدون اینکه محصول یا خدماتی برای ارائه داشته باشند، بستری فراهم می کنند که تامین کننده و مشتری با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند و مشتری برای خرید بیشتر ترغیب شود.
  3. بازاریابی تبلیغاتی: در این روش بازاریابی، از سایت‌هایی با اعتبار و ترافیک بیشتر، اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌های تبلیغاتی و چندین راه دیگر برای معرفی فروشگاه یا محصول استفاده می شود تا بازدید سایت و تعداد مشتریان افزایش پیدا کنند.

چالش‌ های کسب‌ و‌ کار B2C

در این نوع تجارت، رقابت بیشتر و تقاضا از طرف مشتریان بیشتر می باشد و موفقیت و جذب مشتری از بزرگترین چالش ها برای فروشگاه اینترنتی B2C می باشد.

استفاده از محتوای قوی و مرتبط برای استفاده از فرصت‌های مناسب و معرفی و جذب مشتری در شبکه‌های اجتماعی منجر به تحقق اهداف وب سایت های B2C شده و چالش های کسب و کار B2C را کاهش می دهد.

تعرفه و هزینه طراحی سایت B2C

فروشگاه‌های اینترنتی کمک بزرگی به معرفی برند، محصول، جذب مشتری و بازاریابی دیجیتال می‌کنند و با پیشرفت روز افزون خرید و فروش های اینترنتی، داشتن یک فروشگاه در دنیای اینترنت می تواند مزیت های بسیار منحصر به فردی برای صاحبان کسب و کار ایجاد نماید اما مشخص است که به تنهایی برای موفقیت یک کسب‌و‌کار کافی نیست.

به منظور استعلام قیمت طراحی سایت B2C و اطلاع از جزئیات بیشتر آن می توانید با مجموعه پلن سایت تماس حاصل نمایید تا کارشناسان این مجموعه راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

نیاز به مشاوره دارید؟ x

کرج، چهارراه طالقانی

اینستاگرام پلن سایت