سئو یا بهینه سازی سایت تشکیل شده از سئو داخلی (on page) و سئو خارجی (off page). به طور کلی به مجموع اقداماتی که در سایتهای دیگر برای افزایش رتبه سایت خود انجام میدهیم، سئو خارجی سایت میگویند. یکی از این اقدامات خرید رپورتاژ آگهی است، که تاثیر بسیار زیادی بر میزان دیده شدن سایت و همچنین افزایش اعتبار نزد موتورهای جستجو دارد. اما رپورتاژ آگهی چیست؟ چه کاربردی دارد؟ قیمتهای آن چگونه است؟ و چگونه باید ایجاد شود؟ پاسخ این سوالات را به طور کامل در این مقاله بررسی کردهایم.
رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ خبری به نوعی از تبلیغات متنی گفته میشود که در سایتهای فروش رپورتاژ گذاشته میشود. در واقع شما مقاله مفصلی درباره کسب و کار خود مینویسید و لینکهایی از صفحات مهم سایت خود را داخل آن قرار میدهید. سپس هزینه مشخص شده را در سایتهای معتبری که رپورتاژها را انتشار میکنند، واریز میکنید و فایل رپورتاژ خود را در آن آپلود میکنید. این سایتها مقاله شما را در جایگاه خوبی در نتایج جستجو ظاهر میکنند.
کاربرد رپورتاژ آگهی چیست؟
معرفی برند و کسب و کار خود به صورت جامع و کامل
در رپورتاژ شما میتوانید به طور کامل سایت خود و خدماتی که ارائه میدهید را به مخاطب بشناسانید. میتوانید نمونه کارهای قوی خود را به مخاطب معرفی کنید و با ترفندهای جذب در متن خود در مخاطب احساس نیاز ایجاد کنید.
دیده شدن و بازدید بیشتر
رپورتاژ در بین مقالات سایت معتبری قرار میگیرد که همیشه مخاطبان فراوانی دارد. به همین دلیل شانس خوانده شدن مقاله شما بسیار زیاد میشود و در نتیجه بر تعداد کاربران سایت و مشتریان شما افزوده خواهد شد.
باعث اعتبار شما نزد مخاطبان میشود
بودن مقاله و لینک سایت شما در بین مقالات رسانههای معتبر و پرمخاطب، سبب جلب اعتماد کاربران میگردد و این موضوع برای شما بسیار اهمیت خواهد داشت.
رپورتاژ خبری در سئو سایت شما تاثیر فوقالعادهای دارد
مهمترین مزیت رپورتاژ، تاثیر مثبت روی سئو سایت است. زمانی که مقالهای در رسانههای اینترنتی معتبر منتشر میکنید به گوگل این پیغام را میدهید که سایت مطرحی دارید که در این رسانهها درباره آن مطلب و لینکهای مفیدی وجود دارد. این پیغام خوراک گوگل است و به سرعت سایت شما را دنبال میکند و به رتبه آن ارزش و اعتبار میبخشد.
رپورتاژ شما همیشه حضور دارد و حذف نمیشود
رپورتاژ آگهی هیچوقت حذف نخواهد شد. لذا در اینجا باید دقت داشته باشید که مقالهای پر و پیمان منتشر کنید. بودن همیشگی رپورتاژ، به این معنی است که زمان خیلی طولانی تاثیر خود را خواهد گذاشت و به لطف آن حضور پررنگتری در نتایج گوگل داشته باشید.
مزایای رپورتاژ آگهی به طور خلاصه
• مناسب برای همه کسب و کارها از کوچک تا بزرگ
• حضور همیشگی در سایت
• قیمتهای متفاوت
• تاثیر مثبت روی سئو سایت
• جلب اعتماد مخاطبان
• دیده شدن وب سایت و خدمات شما
• معرفی کامل کسب و کارتان
مهمترین نکات ثبت رپورتاژ آگهی
مقالهای مفصل با تعداد کلمات مناسب و کلمه کلیدی پرسرچ بنویسید و در آن خود و کسب و کار و خدمات و نمونههای کارهای خود را معرفی کنید. دقت داشته باشید رپورتاژ شما نباید بیش از حد جنبه تبلیغاتی داشته باشد و مخاطب به طور محسوسی این آگهی را متوجه شود. متن شما باید جوری باشد که مطالب مفیدی در آن گنجانده شده باشد و مخاطب نکات مثبتی از آن بیاموزد و اطلاعات مفیدی کسب کند.
همچنین مخاطبان به شدت روی غلط املایی حساس هستند و اگر به آن برخورد کنند، به سواد نویسنده و مدیر سایت شک میکنند. بهتر است بعد از اتمام نگارش متن، از کس دیگری بخواهید آن را مطالعه کند تا خطایی از دیدتان در نرود.
رپورتاژ آگهی همیشگی خواهد بود و مخاطبان زیادی آن را مشاهده میکنند، به همین دلیل در گذاشتن عکسهای باکیفیت و یونیک دقت کنید. تجربه نشان داده است مخاطبان توجه ویژهای به عکسهای مقالات دارند و اگر تار یا تکراری باشد، تاثیر منفی روی جذب او خواهد گذاشت. یکی از مهمترین نکات در انتخاب عکس، قراردادن شماره تماس خود روی آنها است.
در متن خود لینکهای داخلی مفیدی از سایت خود قرار دهید. لینکها را به صفحاتی از سایت خود بدهید که کاربر با کلیک بر روی آن اطلاعات مفیدی از برند و خدمات شما کسب کند.
هنگام خرید رپورتاژ آگهی از سایتهای مربوطه، به اعتبار، خدمات، اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و نظرات کاربران در آن توجه کنید. سعی کنید سایتی را انتخاب کنید که محبوبتر از سایتهای دیگر باشد.
چگونه یک رپورتاژ خبری ثبت کنیم؟
پس از نوشتن مقالهای مفصل و تاثیر گذار، نوبت به گذاشتن آن در بهترین سایتهای خرید رپورتاژ است. معروفترین این سایتها، تسمینو و تریبون است که شما میتوانید با توجه به ویژگیهای هر پکیج، قیمت، تعداد لینک مجاز، تعداد کلمات مجاز، تعداد عکس مجاز، لینکهای فالو و نوفالو و اعتبار سایتی که قرار است مقاله شما در آن منتشر شود، پکیجی خریداری کنید و فایل مقاله خود را در آن آپلود کنید.
قیمت خرید رپورتاژ خبری
قیمت ثبت رپورتاژ آگهی بستگی به سایتی دارد که مقاله را منتشر میکند. با توجه به قوانینی که هر سایت دارد هزینه آن نیز متفاوت است؛ زیرا قیمت واحدی برای آن وجود ندارد. معمولا هزینه رپورتاژ بین 150هزارتومان تا 5میلیون تومان است.
سخن آخر
رپورتاژ آگهی یکی از به صرفهترین و تاثیرگذارترین روشهای تبلیغاتی آنلاین و معرفی خود به کاربران است که همه کسب و کارها میتوانند از آن بهره ببرند و شما با بهره بردن از آن به طور محسوسی متوجه بهبود رتبه وب سایت خود و افزایش مشتریان خود خواهید شد.